Selasa, 20 September 2011 | | 0 ulasan

Bangau oh bangun kenapa kau kurus ,macam mana aku tak kurus Nik Ajis pun salah kan aku.

AIDS oh AIDS kenapa kau banyak di Kelantan,macam mana aku tak banyak penagih cari aku, penagih oh penagih kenapa kena AIDS ,macam mana aku tak kena aku cucuk dadah,dadah oh dadah kenapa kau cucuk penagih, macam mana aku tak cucuk dia beli aku, penagih oh penagih kenapa kau beli dadah, macam mana aku tak beli hudud tak dok negeri aku, hudud oh hudud kenapa kau tak dok,macam mana nak ada Mahathir tok sir ko aku, Mahathir oh Mahathir kenapa mu tok sir hudud, siapa kata tok sir Nik ajis jah tuduh aku, Ajis oh ajis kenapa mu tuduh Mahathir, macam mana aku tak toduh hudud tu retorik parti aku.
Ini senario yang berlaku di negeri Kelantan bila bilangan penagih dadah dan pengidap HIV AIDS paling ramai di negeri Kelantan..Nik Ajis dengan mudahnya mengatakan ianya berpunca dari Mahathir kerana tidak membenarkan Kanun Jenayah 2 kelantan dilaksanakan.Satu persoalan dalam hukum hudud bolehkan mereka yang mengidap penyakit AIDS di jatuhkan hukuman dibawah hudud. Sedangkan hudud di khaskan kepada mereka yang mencuri,berzina dan minum arak. Bagi menjatuhkan hukum hudud pula memerlukan saksi mata yang sah seramai 4 orang.
Jika penagih dadah itu bertukar-tukar jarum suntikan lalu dijangkiti AIDS adakah hukuman hudud boleh dilakukan keatasnya. Jika seorang perempuan pula yang melakukan zina ditempat yang tersembunyi dengan pembawa HIV AIDS bolehkan hukuman rejam sampai mati atau rotan 100 kali dikenakan keatasnya sedang tiada saksi yang nampak dia berzina.
Jelas sekali dalam pertambahan penagih dadah dan pembawa HIV dan AIDS ini tidak bersangkutan lansung dengan Mahathir. Apa yang berlaku mereka semua kurang didikan agama yang menjadi benteng utama mengapa mereka menjadi penagih dadah dan penzina.Apa yang dibuat oleh kerajaan negeri yang diperintah oleh Pas.Apa yang dibuat oleh 13 exco dan 13 Timbalan Exco kerajaan negeri Kelantan yang pagi,tengahari,petang,senja,malam dan subuh berceramah.Adakah hanya bercerita tentang keburukkan UMNO dan BN sahaja atau terus menjaja cerita yang undi pas masuk syurga..lalu penangih dan penzina ini terus berlaku kerana mereka kata undi pas masuk syurga.Kenapa dalam setiap kali ceramah tidak diselitkan dengan sedikit penerangan tentang HIV dan AIDS ni…..Janganlah kerana nak undi hanya pandai mencari salah..tapi lupa tanggungjawab sendiri.Janganlah kita gagal menjalankan tanggungjawab maka kera dihutan nak kita salahkan…sedang anak berzina dalam rumah kita diamkan.

Jumaat, 16 September 2011 | | 2 ulasan

KOMEN-KOMEN PUAK PAS MEMBELA KOMUNIS

Berikut adalah komen-komen puak-puak PAS yang taksub gila kepada perjuangan komunis dalam FB Suara Dari Bumi (SDB) .Tindakan mereka ini jelas sekali membuktikan bahawa mereka telah didoktrin oleh kepimpinan PAS untuk mempertahankan PAS dengan apa sahaja hujah untuk menyakinkan penganut mereka. Pastinya PAS sudah lama merancang bersama Mat Sabu dalam mengangkat komunis sebagai pejuang negara bagi mendapatkan sokongan pengundi Cina dalam PRU-13 nanti...Renung-renungkanlah komen-komen di bawah ini :

1.Ainna Zulaikha Mat Sabu berjaya membuka mata ke arah politik baru yang lebih segar, tidak kepada politik permusuhan walaupun kita sendiri sedar UMNO sendiri jalin hubungan dengan komunis.. Bila cakap dengan orang melayu konon2nya mereka penentang komunis.. berapa kerat sangat orang UMNO lawan british dan jepun jika hendak dibandingkan dengan komunis..


2Ainna Zulaikha Jika kita iktiraf komunis sebagai pejuang menentang inggeris adakah kita sudah tidak Islamis lagi.. Saya mengiktiraf Gandhi sebagai pejuang di India, adakah sy sudah mengiktiraf seluruh agama Hindu.. Adakah Hujah SDB sebuah hujah yang bernas atau pun cuma bersifat fitnah semata2.. Najib pernah memuji negara USA, adakah najib sudah mengiktiraf kristian ke dasar akidahnya??


3.Ainna Zulaikha Jika dikatakan Mat Indera adalah pengganas, SDB kena sama dulu kerajaan Johor kerana mengiktiraf mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan..


4.Ainna Zulaikha UMNO seperti lembu2 jinak british saja.. sudah tentu UMNO mengikut nada tuannya si British.. Rakyat dah makin celik sejarah dan menolak sejarah ala British yang digunakan UMNO sampai sekarang..


5.Ainna Zulaikha mahathir juga mengajak rakyat malaysia berkiblatkan jepun.. pernahkah mahathir fikir betapa kejamnya jepun dulu.. tapi kenapa yang ini SDB tidak menympah seranah Dr M kerana mengiblatkan jepun??? sebab itu sy cakap, cara politik SDB sudah ketinggalan zaman.. Zaman sekarang ini orang sudah boleh memaafkan orang yang sudah insaf.. Khalid ibn Walid adalah panglima tentera kuffar Quraisy yang membunuh tentera Islam.. Adakah nabi mencaci maki Khalid Ibnu Walid?? tidak..


6.Ainna Zulaikha Sbb itu gaya politik mat sabu adalah politik memaafkan.. kisah lama adalah untuk dijadikan pendoman.. Sy kira jika mahathir insaf, sy boleh menerimanya kembali.. kalau dia taknak insaf, sapa boleh terima.. itulah wajah politik sekarang.. Sebab itulah politik gaya SDB sudah tak diterima.. Pengundi saluran 1 mungkin masih terpesona dengan hujah perkauman UMNO tapi tidak kepada pengundi muda..


7.Ainna Zulaikha 
sy ada kefahaman sendiri tentang kemurtadan umat Islam.. sy tidak memusuhi peguam yang membantu mereka hendak murtad.. mereka ada tanggungjawab pada agama mereka.. kita kenalah Hormat.. Sbb saya sendiri membantu orang kafir masuk Islam, sy tak memusuhi mereka, mereka juga menghormati sy, sy kata jika mereka ada hujahm jumpa sy.. tapi sy tak memusuh mereka.. mereka tak lawan undang2 murtad.. tapi sy pelik, UMNO menentang undang2 murtad.. undang2 Murtad ni apa yang saya faham bukanlah untuk menghalang umat islam semata2 tapi untuk menjawab hujah umat islam yang nak murtad secara detail.. itulah sebenarnya apa yang Islam hendakkan.. Jika undang2 murtad ini digubal, sudah pasti umat islam yang hendak murtad perlu menjalani undang2 murtad.. peguam2 adalah mereka yg menuntut keadilan untuk anak guamnya bahkan penjenayah paling jahat didunia pun diberi peguam.. adakah kita mahu salahkan peguam?? undang2 malaysia yang benarkan murtad.. jadi jangan salahkan peguam..





Daripada hujah-hujah seperti ini, jelas sekali PAS telah mendoktrinkan umatnya kepada perjuangan komunis ala-PAS. Mereka sanggup mengiyakan apa-apa sahaja hujah pemimpin mereka. Sikap mendewa-dewakan pemimpin ini adalah sikap golongan khawariz... dan golongan khawariz tidak ada tempat dalam Islam.

| | 2 ulasan

MAT SABU SENGAJA CARI PUBLISITI MURAHAN.

Mat sabu cuba menjadi hero orang-orang bukan Islam dengan mengatakan Mat Indera adalah pejuang negara. Sebagai orang nombor dua PAS, Mat Sabu perlu berbuat sesuatu bagi meningkatkan sokongan ahli pas kepada mereka. Mat Sabu sedar sokongan ahli-ahli bawahan kepadanya amat penting kerana golongan terpelajar tidak akan bersama Mat Sabu disebabkan  tahap pelajarannya yang rendah. Mat Sabu pernah dihadapkan ke badan disiplin PAS kerana mengurus pelajar ke Iran dari kalangan ahli PAS dulu.
         Kita tidak pelik apabila Mat Sabu mengangkat Mat Indera sebagai perwira negara kerana dia bercakap atas kapasiti golongan tidak terpelajar dan apa yang dia cakapkan adalah percakapan golongan sepertinya di peringkat parlimen kedai kopi. Metaliti "kedai kopi" ini yang PAS terima apabila seorang ketua berpendidikan kedai kopi diangkat menjadi pemimpin.
       Cuba kita bayangkan seandainya PR memerintah negara, Mat Sabu pastinya dilantik menjadi salah seorang menteri penting. Boleh berlaku juga Mat Sabu diangkat menjadi Timbalan Perdana Menteri. Bayangkan seorang kelulusan SPM menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.
Ini yang cuba dilakukan oleh Mat Sabu sekarang, dengan mendapatkan sokongan terutama daripada DAP dan golongan DAP yang menyerap dalam PKR untuk mendapat tempat sebagai ahli Perlimen.

Rabu, 14 September 2011 | | 3 ulasan

PEMBENTUKAN PERSEPSI KOMUNIS BERJUANG UNTUK ISLAM OLEH PAS MELALUI MAT SABU

PAS begitu terdesak untuk mendapat simpati orang-orang bukan Melayu terutama orang-orang Cina dalam memastikan mereka terus memegang tampuk pemerintahan di Kelantan dan Kedah. Mereka tahu hubungan baik PAS dengan DAP telah menyebabkan sebahagian umat Islam mula menjauhi PAS. Dalam keadaan terdesak ini Mat Sabu cuba mengambil peluang mempopularkan dirinya dan membina persepsi rakyat bahawa perjuangan komunis juga tidak lari dari landasan Islam.
Ini jelas apabila Mat Sabu membayangkan bahawa Mat Indera & Rahsid Maidin adalah orang-orang alim yang perlu dibela. Alimkan mereka ini hanya kerana mereka mesih mengaku mereka beragama Islam. Dalam Islam ayat mana, juzud mana yang menerangkan adanya "ilmu Kebal".Tetapi bagi menunjukkan hebatnya Mat Indera ini, itu yang ketengahkan. Kalau betullah dalam Islam ada ilmu kebal, mengapa  Nabi Muhammad tidak mengajarkannya kepada para sahabat hingga para sahabat terpaksa mati syahid. Mereka yang mengamalkan tangkal azimat satu badan macam Mat Indera itu adakah berdampingan dengan Islam ataupun jin dan iblis. Bolehkah umat Islam berdampingan dengan iblis atau syaitan? Adakah mereka yang mengamalkan ilmu syaitan boleh kita anggap pembela Islam…fikirkanlah, jangan mudah terpedaya dengan cerita Mat Sabu…kerana jika terpedaya maka bodi terserah juga………………

Bicara sulong Suara dari Bumi..